Saturday, January 06, 2007

يوسف وأحساسه بالذنب الكبير

بعد نجاح يوسف بتفوق فى الصف الاول الثانوى , التحق يوسف بالصف الثانى الثانوى شعبة علم رياضه لأنه كان يتمنى من الله سبحانه وتعالى ان يلتحق بكلية الهندسه , ويكون مهندسا ناجحا كما كانت تتمنى والدته من الله عز وجل .
استمر يوسف فى مقاطعة روان , لكنه بدأ يشعر بالأحتياج القوى اليها , وشعر يوسف انه قام بتحقيق ما يريد , اى انه بالفعل توقف عن التفكير فيها , وبدأ يهتم بدراسته ويركز فيها كما كان يريد.
وبدأ يوسف يسأل اصدقائها عنها , بدون ان تعرف هى , كان دوما يسأل عليها ويطمن عليها لكن من بعيد لبعيد .
وظل يوسف عام اخر على هذا الحال بدون اى كلام بينه وبين روان
انتهى يوسف من الصف الثانى الثانوى , ونجح وبمجموع كبير حوالى 93%
بعد هذه اللحظه قرر يوسف الرجوع الى روان , بحيث انه قام بتحقيق كل ما يريد , وبدأ بالفعل يقترب من حلمه , كليه الهندسه وروان فى نفس الوقت
اتصل يوسف بروان وردت عليه واول كلمه قالها يوسف لروان هى وحشتينى اوى , ازيك يا روان بجد وحشتينى جدا , ردت روان وقالت وانت كمان , وبعد كده انهارت روان وبكت بكاء شديد وقالتله ليه كده يا يوسف ليه عملت فيا كده
فى البدايه لم يكن يعرف يوسف سبب بكائها
ولكن بعد ذلك عرف يوسف جيدا انه هو سبب بكائها وشقائها

7 comments:

غادة الكاميليا said...

مساء الخير ممكن أقولك حاجة
كتاباتك بريئه جدا حاسه إنك حتة بسكوته جميله من كتر براءة كلماتك
كل سنه وانت طيب

الوردة السوداء said...

ايه الانانية دى
يعنى يوسف بعد لما حقق حلمه
ودخل الكلية اللى هو عايزها
وفرح وفرح ماماته
راجع بعد كدة يدور عليها
كمية انانية مفرطة
ده راى

rokaaa said...

يا ورده يا سوده
اولا الاسم ده عاجبنى جدا
ثانيا بقى انا بعترف ان يوسف كان غلطان فى الموقف ده , طيب بس كان هيعمل ايه يعنى , هاتيلى انتى حل تانى غير اللى عمله ده علشان يعرف يذاكر ويشوف مستقبله , بجد يا ريت ولو فى حل ابقى قولهولى .
بس على فكره هو كان بيحبها اوى وانا ذكرت الكلام ده فى القصه من اولها , وفضل طول عمره يحبها حتى بعد ما سابها .
ولما قرر يرجعلها ما قررش يرجعلها على اساس ان هى الجزمه بتاعته يسيبها وقت ما يسيبها ويرجعلها وقت ما يرجعلها , لا الموضوع مش كده خاااااااااااالص
يا ريت تحكمى عليه وعليها صح لما تعرفى القصه فى النهايه
اوكى
مرسى على التعليق وعلى ان انتى نورتى مدونتى

شيمـــــاء said...

مستغرب بتعيط ليه ؟؟؟

هو انا ممكن اقول حاجة مش ولابد ؟؟
ولا بلاش
مش حاسس يعنى انه قطع قلبها سنتين

لا اله الا الله

هى وبعدين
؟ ؟

الوردة السوداء said...

ههههههههههههه

انا بس عايزو اقول حاجة لشيماء

انها عسل
لانى برده كنت عايزة اقول حاجة
ومردتش


روكا
ولا بلاش نقول طارق

اوك
انا هأجل حكمى للأخر
بس يريت تعجل بالنهاية

rokaaa said...

غادة الكاميليا - انا فرحت جدا بزيارتك وكلماتك الرقيقه شكرا لكي

rokaaa said...

الى شيماء والورده السودا يا ريت يا جماعه اللى نفسه فى حاجه يقولها احنااخوات ههههههههه
وكمان يا شيماء انا وضحت اكتر من مره هو سابها ليه وهقولك زى ما قولت للورده لو عندك حل تانى قولى انا مش بحب النقد الهدام اللى هو ده غلط ووحش وخلاص
طيب وحش ليه وايه الصح مش مجرد اعتراض وخلاص