Saturday, August 12, 2006

محمد الريس حسين

بعد وفاة أمى رحمها الله مباشرة , زى ما انا قلت قبل كده أول تليفون جالى من ندى, بعد كده انا جريت على التليفون مش عارف اكلم مين , حاسس ان انا بحلم , أيه ده هو ايه اللى بيحصل ده ؟
أه أكيد ده حلم , معقول , معقول أمتى ماتت , بس هما بيعطوا بره , اكيد فى حاجه أعدت حوالى 5 دقائق مزهول مش عارف بيحصل ايه , بعد كده رفعت سماعة التليفون ولقيت نفسى أتصلت بأخويا وصديقى وحبيبى محمد حسين
محمد ده مش قادر أقول أد أيه هو أنسان طيب وشهم وراجل بمعنى الكلمه , ربنا يحفظه يا رب ويجزيه خير .
على الرغم من ان احنا كان عندنا أمتحان نص السنه بكره , لكن اول ما كلمت محمد , قالى يا طارق انا هلبس وأجيلك على طول , وقفل السكه , وفعلا بعد حوالى 5 دقائق كان محمد موجود ,خدنى فى حضنه وقالى الله يرحمها كانت طيبه أوى وكنا كلنا بنحبها , انت ما تعرفش انا كنت بحبها أد أيه .
وكلامه ده أثر فيا أكتر بدل ما أسكت وأجمد , بكيت بكاء شديد لأن أمى فعلا أنسانه ما تتعوضش .
..........بعدها بشويه صغيرين جت عمتى الكبيره , رحمها الله هى كمان , كان بها كمية حنان وحب للناس لو تم توزيعهم على البشر كانت الناس كلها حبت بعض وخافت على البعض , الله يرحمها كانت بتعاملينى زى أولادها بالظبط , وكانت بتحب أمى الله يرحمها جدا , جت عمتى وكان معها سوزان بنت عمتى
سوزان دى بقى انا بحبها جدا جدا جدا , بحبها زى نهى اختى والله بالظبط , هى كمان حنينه أوى زى عمتى الله يرحمها .
جت وأعدت جنبى وهى بتبكى وقالتلى الله يرحمها يا طارق هى دلوقت عند ربنا وأكيد هو أرحم عليها مننا كلنا .

2 comments:

Anonymous said...

طارق انت فعلاً انسان بجد بس فى زمن ماتت فيها الانسانية
وجواك كمية حب كبيرة بجد بس فى زمن مات فيه الحب

Anonymous said...

طارق انت فعلاً انسان بجد بس فى زمن ماتت فيها الانسانية
وجواك كمية حب كبيرة بجد بس فى زمن مات فيه الحب